ČESKÝ ROZHLAS: FANSTARS

ČESKÝ ROZHLAS: FANSTARS

Český rozhlas

2014

 

PROBLÉM

Navzdory tomu, že jsou Češi velcí fanoušci zimních sportů a naši olympionici bývali takřka pravidelnými vítězi medailí, zdráhali se Zimních olympijských her v Soči 2014 účastnit. Víza, značné náklady a složitá historie s Ruskem znamenaly, že se Český olympijský tým tentokrát bude muset zřejmě obejít bez cenné fanouškovské podpory.

ŘEŠENÍ

Český rozhlas, oficiální mediální sponzor olympijského týmu, vytvořil aplikaci, která zobrazovala přesnou repliku noční oblohy nad Soči. Fanoušci mohli reálné hvězdy označit hvězdami Českého olympijského týmu a vyjádřit podporu či napsat vzkaz pro své olympijské hrdiny. Čeští sportovci je pak mohli číst a reagovat na ně prostřednictvím speciálně přizpůsobené verze aplikace.

IMPLEMENTACE

Bylo vytvořeno 72 touchpointů obsahujících vše od letáků až po facebookové reklamy, od direct mailů až po bannery. Rozpočet pro média ve výši 1 500 dolarů pomohl vytvořit největší digitální komunikační platformu mezi sportovci a jejich fanoušky v historii olympijských sportů.

VÝSLEDKY

Tisíce českých fanoušků nadchly sportovce nebývalým množstvím vzkazů o podpoře, přičemž každý atlet reagoval alespoň jednou. Čtyři ze šesti medailových vítězů uvedli, že jim aplikace poskytla podporu, která přispěla k jejich úspěchu. Česká republika měla ten rok své nejúspěšnější výsledky v historii zimních olympijských her.